När katten är borta dansar mössen på bordet?

Kommentera
Ja, så blev de lördagsmorgon och jag körde sambon ner till hamnen imorse tidigt för att han skulle iväg med endel kompisar från jobbet på kryssning i helgen. Stora tjejen sov hos mormor och morfar idag och mini fick hänga med mig imorse och lämna pappa vid båten men de gjorde ju inte henne något för hon vaknade innan min väckarklocka ringde ändå vid 5 imorse.
Men nu är han iväg, mini har somnat en stund nu och jag satte mig med en kaffe och datorn. De är så tyst nu och trots att min sambo brukar sova vid den här tiden känns de verkligen tomt när man vet att han inte är hemma. Hm, jag ska helt enkelt hålla igång så får vi se hur de kommer gå att sova utan han inatt.
Där brukar han sitta, min älskade gamer men just nu sitter han på en båt och troligtvis hänger på ett bord och småsover för att sedan byta båt till kryssningsfartyget. Vilken kryssning han ska med, vilket land han ska bemöta har han inte koll på men jag hoppas innerligt att hans medresenärer vet bättre. Haha

Idag blir de iallafall rally för mig och min underbara ungar, de regnar lite smått ute men vad gör väll de? Kläder efter väder brukar man ju säga och precis så ska de bli idag också! Rally, sedan senare i eftermiddag ska vi umgås med barnens mormor och morfar för att sedan mysa ner oss hemme i soffan och lördagsmysa. Vad de ska bli för mat, mellanmål eller så har jag ingen aning om men idag tänker jag ta dagen som de kommer helt enkelt!
Vad ska ni göra idag?