Är pausen slut nu?

Kommentera
Då kör vi:
- Ett
- Två
- Tre
...
Nu var de länge sedan jag skrev, närmare bestämt snart hela två månader sedan och jag blir så glad och varm inombords att se att ni ändå tittar in här på bloggen, endel dagligen och några emellanåt under veckornas gång. Endel lämnar fina kommentarer trots att jag inget skrivit på länge, endel har kommenterat gamla inlägg och jag ska nu helt enkelt komma tillbaka till skrivandet.

Vad har jag gjort dessa två månader? Mitt svar är enkelt... Jag har varit eller är sjukskriven. De började redan under vårkanten, en depressions period smög sig på. Ångesten kom som ett fisknät varje morgon och jag hittade inte ut ur nätet under dagens gång. I April kom mardrömmarna, och panikångestattacker vilket gjorde att jag inte kom iväg till mitt arbete klokt alla gånger och i Maj gick min sjukskrivning igång. Depressionen hade slagit till mig, dock inget djupt utan bara depression. Med hjälp av psykiatrin blev de medicinjustreringar och sen har jag traglat mig fram med rutiner.
Firade midsommar med vänner och min sambo hemma hos oss i trädgården sen kom min sambos efterlängtade semester och under hans (pågående) semester har vi mest bara varit tillsammans, haft några små projekt jag tänkt skriva om i ett annat inlägg och varit med vänner.

Jag har hitills haft en väldigt varm, skön och fantastisk sommar med ungarna och sambon helt enkelt (samt återhämtat mig).

Hoppas ni också har haft de bra?