Glad påsk!

Kommentera
De här året går i ett tempo jag inte förstår mig på. Vi har fortfarande snö som ligger kvar och vissa dagar snöar de fortfarande. Vi är nu precis på dagen sista mars och de är redan påsk, till och med påskafton just idag. Vissa dagar skiner solen som om de skulle kunna vara vår men ack så fel man har varje gång då solen försvinner lika fort och de blir kallt. Vi skrapar fortfarande rutorna på bilarna varje morgon när man ska iväg till jobbet men de är inte särskilt halt tycker jag på vägen ändå.
Nä, nog prat om de eller hur? Tiden har sin gång men frågan är när våren ska komma? Kommer de ens hinna vara någon vår eller kommer de bli så som de var för några år sedan när de bara helt plötsligt slog om till sommar?

Här hemma har vi frisknat på oss lite iallafall, ALLIHOPA(!!) så nu håller vi alla tummar vi kan för att få hålla de så för de här året har vi varit mer sjuka än friska faktiskt. Vi kör på handsprit på handtagen flera gånger om dagen och undviker att träffa minsta lilla förkylda människa så vi kan få vara tillbaka till rutinerna på riktigt nu.
Har ni varit sjuka i år?

Nu är de påsk, äldsta dottern är i skåne på lite äventyr med sin mormor och morfar för att se sin moster tävla agility med två av deras hundar. Hon har hittat flera stycken kompisar på tävlingarna så dom är en hel liga med 8-10åringar som leker och stojar hela dagarna men åå så jag saknar henne men hon har de kul och de är huvudsaken, nästa vecka är de ju påsklov och jag har faktiskt tagit ledigt lite av veckan för att kunna få vara med henne lite extra så vi får ta igenom påsken då. Men dom som har varit hemma har fått sin lilla påskjakt.
En påskjakt där jag ritade en karta över huset som en ritning och hade plaserat ut kryss, barn och sambo gick omkring här full av glädje och letade och fann sina ting. Allting blev väldigt uppskattat och alla var nöjda med sitt.
Igår kom en vän till oss förbi som är här under påsken då han flyttat till annan ort, blev en kaffe och en massa prat. Sådär mycket prat så man nästan fick slut på ämne att prata om och så man började fundera på om man skulle bjuda han på kvällsmat också eller om han hade tänkt åka, haha. Men tillslut for han iväg och vi kunde ta kväll med mat och sedan läggning. Sambon spelade med vännerna hela kvällen och jag parkerade mig i soffan framför serier och körde timme efter timme tills mina ögon inte orkade mer.
Idag är de lugnt, ingenting på schemat vilket känns skönt. Sambon hade tänkte först att gå ut med några vänner men de verkar som om han hoppar över de. Imorgon blir de hem till svärmor på mat om jag nu orkar träffa alla men de tror jag att jag ska kunna orka faktiskt.

Har ni en bra påsk hitills? 

Glad påsk på er!