Att leva här och nu.

Kommentera
Jag tror att vi hela tider ser vad alla andra har istället för att vara glada över vad vi faktiskt har själva.
Visst kanske de är så att man vill ha vad man inte kan få men hur bra mår vi egentligen om vi ska gå runt och fundera på vad vi inte har? Mer fokus på vad vi har just här, just nu de är just så jag tänker. Jag fokuserar alltid på mitt, de gör mig lycklig och glad trots tråkiga dagar.
De enda vi kan vara helt säkra på i livet är nuet, de som sker just nu och de vi har just nu. Därför föreslår jag att vi gör de bästa vi kan av nuet!
Jag tror att vi kan nå totalt lycka och dessutom finna den i nuet. För om lyckan hela tiden finns i framtiden som ett mål så kommer vi kanske aldrig att känna den? Vi måste lära oss att se lyckan, kanske kan de vara bra att stanna upp ibland och känna efter? Jag kan känna efter ibland lite för ofta och då kan de inte kännas bra men någon gång ibland så är de bra att bara stanna upp och känna nuet. Jag är helt säker på att vi tar mycket av vardaglig lycka förgiven, att bussen faktiskt var i tid eller att du hunnit göra en massa ärenden under dagen. De är saker vi tar för givet!

Lär du att uppskatta dom små sakerna i livet.
Vi kommer alla in i perioder fyllda med stress, ångest och då är de ännu viktigare att fokusera och uppskatta de som får oss att må bra. De kanske kan räcka med ett litet sms från någon speciell person eller minnen från en viss händelse? Ta inte varandra för givet, uppskatta och bevara nuet.
De jag själv upplevt och sett bland mina närmaste vänner är att vi ofta tar varandra för givet när de kommer till relationer är just de här med att ta någon förgivet. De är en fin gräns mellan att vara bekväma med varandra och ta varandra för givet. Ibland krävs de fokus på här och nu och inte framtiden. Självklart ska vi ha mål, visioner och drömmar men om vi inte tar vara på de vi har nu så finns risken att vi inte har kvar de i framtiden.

De mest värdefulla vi har är relationer till familj, vänner och partners. Ta vara på dom och ta absolut ingenting för givet! Livet är skönt och de finns ingen mening att inte ta vara på våra relationer. Kärlek är de finaste vi kan ge någon. Att få någon annan att känna sig vacker, uppskattad, älskad och varm. Att få dela sitt liv med någon man älskar! Livet är ingen dans på rosor men vi kan göra livet enklare och framförallt lyckligare om vi bara anstränger oss lite mer för att förgylla tillvaron här och nu.


De låter nästan för positivt för att vara sant ur mitt huvud men vet ni va, jag har inte alltid varit såhär i nuet som jag är nu.
Jag är en person som stressar jämt, varesig jag behöver de eller inte. Men jag mötte min kärlek, min stora kärlek och där började jag med att sätta mig ner. Min kärlek är en otroligt lugn människa och de fick mig att varva ner och känna efter på rätt sätt.
Jag lever nu, kanske inte imorgon och gårdagen de minns jag. Men jag, jag lever här och nu, jag njuter in varje doft, känsla och upplevelse.