Att leva med en gamer

Kommentera
Jag får mail, samt frågor ifrån fler och fler gällande förhållande med en gamer och allt vad de innebär. Endel skriver i ett eget perspektiv och frågar om hjälp och hur dom ska överleva i förhållandet med sin andra halva som spelar dator eller tv-spel. Jag har därför bestämt mig för att skriva ett inlägg om detta.
 
Jag lever då med en gamer, min gamer spelar dator varje dag, från att han varit på jobbet så startar han datorn innan han ens hunnit ta av sig arbetskläderna och både innan och efter kvällsmaten umgås han med datorn. På kvällarna sitter han vid datorn och på helgerna när han är ledig spenderar han väldigt mycket tid med sin dator både dagtid, kvällstid och endel nattetid.
Hur överlever man?
Ja ibland kan de var rätt jobbigt faktiskt, de finns extrema perioder där de kan kännas som om man kommer i andra hand (vilket jag absolut inte tycker om att känna). Och helt ärligt har jag egentligen inget tips mer än att gå på magkänslan man har själv.
Ibland vill jag bara slänga ut den där rektangulära burken men samtidigt skulle jag aldrig gör de, för utan datorn så hade ju min sambo varit en helt annan människa.. troligen en människa jag inte hade fallit för från första början.

Jag tror faktiskt inte att jag kan ge varken några tips, råd eller liknande till någon då allting handlar om hur DU är som partner och hur din partner är, hur ert förhållande ser ut, om ni kan kommunisera med varandra, samt om förhållandet faktiskt håller på dem bitarna att man ger och tar?
Däremot kan jag bara relatera till min egen vardag och självklart är de inte alltid lätt men jag vet också att min gamer älskar mig även om han spenderar mycket av sin tid vid datorn. Jag vet att de finns kvällar där jag somnar innan han ens lägger sig i sängen och ibland vet jag när jag vaknar på morgonen att han har gått och lagt sig någon timme innan men vad gör de egentligen? De är jätte mycket att somna ihop men att somna själv kan gå ibland faktiskt, jag vet ju vart han är... Han är ju hemma, han är inte ute på galaj eller hittar på något dumt utan han är ju hemma och finns där om de skulle vara något.

Men sen kan jag också säga att de är väldigt speciellt att leva med en person som faktiskt brinner för en sport och hobby så pass rejält som min sambo gör. Jag vet att han brinner för de, de märks att han gör de och helt ärligt är de faktiskt attraktivt enligt mig för jag vet att när han sattsar på något så sattsar han helhjärtat likt han gör med oss också, oss som familj, barnen och mig, hela vår familj.

Brinner din sambo/pojkvän för något speciellt?

Alla är vi individer och alla är vi olika därför tycker jag att ni som sitter där och läser nu som ställer er frågan om ni ska orka, hur ni ska orka, om de är värt att ödsla tiden, samt om du ska våga flytta ihop? Ställ dig själv frågan "Älskar jag honom på riktigt? Älskar han mig? Skulle han ställa upp på mig i alla lägen? Finns han där för dig när du verkligen behöver honom? Har han varit ärlig från första början med hur mycket han spelar eller sa han i början att han bara spelade lite?"
Jag lovar dig att när du ställt dessa frågor till dig själv och har svarat så kommer du efter de inse vad du borde göra och hur du ska agera i just ditt läge.

Lycka till, :)