Du som har de tufft nu, precis som jag.

Kommentera
Jag har haft en tuff natt inatt, en tuff natt med mig själv. De har varit väldigt mycket tankar, självtvivel, förtvivlan men också rastlöshet inombords. Jag börjar fundera på om jag är i en livskris? Det är ibland så konstigt hur någonting en dag kan kännas som en spännande förändringsprocess och en annan dag som en kris. Jag söker någonting utifrån, antar att de uppenbarligen är tröst... eller?

Men med alla mina funderingar har jag kommit fram till att du, du där ute som känner dig vilsen precis som jag den här natten. Du som läser som känner att de liv du lever exakt just nu kanske inte är det rätta, eller du kanske bara tvivlar men innerst inne vet att de är rätt i livet. Du som känner dig motivationslös, trött, ledsen, förvirrad eller orolig.

Jag vill bara säga till dig som känner eller har känt så som jag gör, Du är inte ensam.
Jag känner de du har känt eller de du känner trots att jag inte har en aning om vem du är, eller ens känner dig i verkligheten. Men jag känner de du känner.
Jag känner de du känner för att jag också har känt.
Jag vill att du ska veta att du är stark, du kanske inte känner dig stark men de är du. Jag vet att du är de.
Du tror kanske inte att du orkar, men de gör du. Jag lovar dig de, jag vet de!
Det kan kännas som att du vill ge upp, så ge upp då, släpp allt, släpp alla tankar om hur du borde vara, eller hur saker och ting borde kännas och se ut just nu. Överlämna dig till livet för ett tag. Låt livet bära dig. Ge fan i att kontrollera, planera, styra, ställa och försöka förutse. Lägg istället handen på ditt hjärta och känn att de slår, känn dina andetag.
De du känner där är hur mycket kraft du har inombords, så mycket kärlek.
Du är älskad, du och jag kanske aldrig har träffats men jag vet att du är älskad. Jag tror på dig, jag tror på dina idéer och dina drömmar. Min önskan är att du ska få styrka och kraft att förverkliga allt du vill förverkliga. Mod att våga allt du vill våga. Att du är stork nog att leva med ett öppet hjärta även om det kommer perioder då det känns som om du är liten i världen och stretar i motvind.

Älskade, underbara människa. Du är värd att ha det fantastiskt och bli uppskattad för allt du är.
De jag har skrivit nu är precis lika mycket till mig själv som till dig som läste. Ibland behövs det bara lite extra kärlek på vägen för att man ska förstå att man är inte ensam och man kan känna onda tankar om sig själv eller mot sig själv men man ska veta att de finns alltid ett hopp för varje människa, jag tror på dig!